Rustler: Korai előzetes Friv

A vígjáték az egyik legrégebbi művészeti műfaj. Mind az irodalomban, mind a moziban van elég méltó mű, amely lehetővé teszi a nevetést a főszereplők kalandjainak megtekintése közben. A videojátékoknál szokás szerint minden egy kicsit bonyolultabb - itt gyakran elmosódnak a műfaj határai, néha a humor egyáltalán nem ott található, ahol szánták, és gyakran vannak olyan esetek, amikor vicces szituációkat teremtenek a játékosok erői. maguk a játékosok.

A Rustler, amely nemrég jelent meg a Steam Early Access-en, pontosan humoros projektként volt pozicionálva. Már maga a „GTA a középkorban” koncepciója is szórakoztató, de vajon a Friv5Online Games Studio képes volt ügyesen megbirkózni ezzel az ígéretes ötlettel?

A leghétköznapibb középkori srác, Guy a leghétköznapibb középkori külvárosban él. Ne nézd, hogy az utcákon lóőrök járőröznek villogó lámpákkal, a lovakat külön útjelző táblával jelölt parkolókban hagyják, és minden sarkon bárdok, akik beat-boxot hajtanak végre - különben itt minden az emberi társadalom szokásos törvényeinek megfelel. A gazdagok gazdagodnak, a szegények szegényebbek, és nem mindenkinek sikerül kitörni ebből az ördögi körből. De Guynak szerencséje van - esélyt kap arra, hogy felmásszon a társadalmi ranglétra tetejére a Grand Tournament segítségével, amely győzelem nemcsak hírnevet és becsületet garantál, hanem szilárd jutalmat is. Csak balszerencse - a versenyre való eljutáshoz egy vágy nem elég. Keményen kell dolgoznia, hogy hamis nemesi bizonyítványt szerezzen.

Egy lótolvaj veszélyes munkája (a játék okkal Grand Theft Horse alcímet visel ), emberrablások és bérgyilkosságok, rablás, adósságbehajtás, sőt börtön is – semmi sem állítja meg Guyt álma felé.

A cselekmény nem áll messze a fejlesztők ihletforrásától. Megmutatják nekünk egy kis ivadék kialakulását egy utcai bandából. Csak ha a Rockstar a cselekmény finomabb megközelítését részesítette előnyben, akkor itt a narrációt a "Monty Python" szellemében abszurditás és az egyszerűbb (leggyakrabban - külső) humor ízesíti.

A bárdot úgy ütni, hogy az megváltoztatja a dallamot, tehén kilövése katapultból, ürülékdobálás az ellenségekre és a járókelőkre – körülbelül így igazolja a játék a vígjáték műfajához való tartozást. És van egy dedikált gomb is a fingáshoz, bocsánat. Nagyon kevés az igazán vicces helyzet – a fejlesztők szívesebben idézik ugyanazt a „Monty Python”-t (és ezek a hivatkozások alaptalanok – ha nem ismeri az eredeti forrást, nem fogja megérteni például, hogy milyen lovag vesztette el a karjait a főszereplővel való találkozás során), vagy a humorral szemben. Néha viccesre sikeredik, de sokáig nem elég ez a fajta humor, így egy vígjáték címet kaphat a játék egy húzással.

A játék játékmenete nagyon hasonlít a GTA-ra, annak első, még mindig kétdimenziós részei: felülnézet, egyszerű kezelőszervek, bármilyen jármű (ló vagy szekér) ellopásának lehetősége és szinte korlátlan cselekvési szabadság. Ha akarja - verje meg a járókelőket, és meneküljön az őrök elől, ha akarja - hajtsa végre a mellék- és fő küldetéseket, haladva a cselekményen.

Ezek a küldetések meglehetősen változatosak: a kampányfeladatok nem mindig korlátozódnak több ellenség megölésére vagy futárként a térképen való futásra, rakomány szállítására egyik pontról a másikra. Vannak olyan fordulatok, amelyek radikálisan megváltoztatják a történelmet, mint például a kemény munkához jutás és az azt követő menekülés.

Ennek ellenére a küldetések benyomásai meglehetősen negatívak. Az őrök által észlelt bármilyen illegális tevékenység üldözéshez vezet, amitől nagyon nehéz elszakadni. A lovas „rendőrök” mindig gyorsabbak, több az őr, és nem megy mindenkit a helyszínen megölni és elbújni – folyamatosan jön az erősítés. Kevés lehetőség van a letartóztatás elkerülésére - vagy keresse meg a legközelebbi keresett értesítést, amelynek megsemmisítése eltávolítja az üldözés "sztárjait", vagy ugorjon be egy speciális istállóba, amely hasonlóan működik, mint a GTA festékboltja. Lehetőség van a küldetés teljesítésére, akár üldözéssel is, de közvetlenül a befejezése után az őrök ugyanúgy megtámadnak - nem világos, hogy ez hiba vagy szándékos.

Verekedni vagy menekülni amúgy sem egyszerű – hála a vezetőségnek. A kamera időnként változtatja a szöget a közeli házak, fák és egyéb tárgyak miatt, amelyekbe a főszereplő lova igyekszik betemetni (és az ellenséges lovasok félreérthetetlenül viselkednek), szűk látószög, ami különösen erősen zavarja ha nagy sebességgel lóháton mozog - szinte minden küldetés erős koncentrációt és figyelmet igényel. Elveszett? Kezdje a küldetés legelejétől! Tekintettel arra, hogy sok küldetés meglehetősen hosszú időt vesz igénybe, és gyakran kénytelenek átugrani a térkép egyik részéből a másikba, nehéz szórakoztatónak nevezni azt, ami történik.

Van itt valami vígjáték a fejlesztők szerint? Miért kell akkor szinte többet izzadnod, mint a Dark Soulsban, tizedik alkalommal megy át egy küldetésen, ami nem adja fel magát amiatt, hogy a ló elejti a főszereplőt, alig ütközik akadályba? Van is elég bug, ami azonban a "béta"-nak tudható be. Bár azt a hibát, ami egy hosszú és fárasztó küldetés végén adódik egy fagyott karakterrel, akihez a cselekményt kell kísérni, a korai hozzáférés ellenére aligha tudom megbocsátani a fejlesztőknek.

Az üldözés elkerülésére tett erőfeszítések általában így végződnek: a ló nekiütközik az akadálynak, ami után Guyt a földre húzzák.

Technikai hibák, rosszul átgondolt menedzsment és egy furcsa mentési rendszer vezetett oda, hogy a kampány őszintén, erőszakkal ment végbe. Ugyanezen okból nem könnyű káoszt és rendetlenséget kelteni, mindent megtörve, és megszerezni a keresett csillagok maximális számát. Kényelmetlen, és a csaták túl nehézkesek ahhoz, hogy a játékos ellazuljon.

Ha a Rustler viccek minősége vitatható kérdés (és nem mondtam, hogy itt egyáltalán nincs más vicces pillanat), akkor a GTA-val való összehasonlítás nem lesz a kezdő javára. Mindenesetre jelenleg - lehetséges, hogy a fejlesztők még meg tudják javítani.

18597f7a0f53a8b8ead08a8e779ae5da