Furugh Switzer kanadai-perzsa szociológus és tanár, aki 20 éve érkezett Magyarországra. Hamar szembesült azzal, hogy az általános iskolában már behozhatatlan hátránnyal induló roma gyerekek integrálása alapvető nehézségekkel jár. A Furugh által kifejlesztett Meséd – Mesélő Édesanyák programot az a felismerés hívta életre, hogy ha a gyermekeknek mesét olvasnak, akkor a kicsik fejlődő képességeik révén könnyebben beilleszkednek az iskola életébe, ott jobban teljesítenek, és tovább is maradnak meg a rendszerben. A közös meseolvasás azoknak az édesanyáknak biztosít támogató, szeretetteljes légkört, akiknek kizárólag kudarcok kötődnek saját iskolai éveikhez, és akik korábban csak az alkalmatlanság érzésével találkozhattak a tanulás során. A Meséd foglalkozások végén az anyukák hazavihetik a könyveket, amiket a gyermekek nagy örömmel várnak. Így a projekt végére egy kisebb házi könyvtáruk lesz, melyre sok családban szinte oltárként tekintenek. A folyamat során az édesanyák önbizalomra, önbecsülésre tesznek szert, pozitív élményekkel gazdagodnak az olvasás, tanulás területén, és ezt természetes módon, magától értetődően tudják továbbadni gyermekeiknek. Emellett a meseolvasás a meghitt anya-gyermek kapcsolatot is erősíti. Jelentős siker, hogy a projekt eredményeképpen hazánkban 60 közösség, több száz nő és több mint ezer gyerek kapott új esélyt egy eredményesebb életre. A Meséd program az országhatárt átlépve már sikeresen működik Macedóniában, Szlovákiában és Romániában is.